کارکنان شرکت بیمه پاسارگاد به منظور تحقق اهداف متعالی این شرکت بیمه ای دارای مجوز از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، و همچنین حفظ حقوق و رضایتمندی بیمه گذاران و استفاده کنندگان از بیمه، خود را مکلف و متعهد به رعایت منشور اخلاقی بیمه پاسارگاد می دانند. مفاد منشور اخلاقی بیمه پاسارگاد بدین شرح است:

حفظ کرامت انسانی

  • احترام به مشتریان، همکاران و رقبا و حفظ حریم خصوصی آنان
  • انتخاب همکارانی که به اصول اخلاق حرفه ای متعهدند

رعایت حقوق اجتماعی

  • ارائه خدمت به صورت عادلانه و در چارچوب قوانین، مقررات و ضوابط ، به مراجعه کنندگان
  • اجرای خواسته های قانونی ارباب رجوع در چارچوب وظایف خود با صحت، دقت و سرعت و بدون تشریفات زائد اداری و تحمیل هزینه اضافی
  • عدم کینه توزی با منتقدانی که سخن از نقض قانون و مقررات می گویند
  • مقابله با پول شویی و هرگونه فعالیت دیگری که پشتیبان بزه های سازمان یافته باشد
  • پاسداری از طبیعت، محیط زیست، و توسعه پایدار

عدالت و انصاف

  • احترام به حقوق مالکیت مادی و معنوی رقیبان
  • ارائه خدمت به بیمه گذاران و استفاده کننندگان از بیمه به صورت عادلانه در چارچوب مقررات
  • پرهیز از رقابت ناسالم در بازار بیمه
  • تعیین نرخ حق بیمه بر پایه اصول فنی، معقول، منصفانه و در خور شرایط بیمه بدون تأثیر از رقبا

پایبندی به مقررات و تعهدات

  • پایبندی به قول و تعهد خود و وفاداری به توافقات و قراردادها چه قانون بر آن ناظر باشد چه نباشد، چه آشکار باشد چه پنهان
  • پرداخت به موقع خسارت مطابق آنچه که در بیمه نامه و قرارداد آمده است
  • رعایت و حمایت از رقابت آزاد و عادلانه و پیروی از قواعد بیمه گری از جمله عدم نرخ شکنی.

شفافیت و صداقت

  • صداقت و راستی در مبادله اطلاعات و خودداری از ارائه اطلاعات نادرست در تبلیغات و اطلاع رسانی
  • اطلاع رسانی مؤثر به بیمه گذاران نسبت به ایجاد هرگونه ضعف در ادای تعهدات بیمه گر از جمله توانگری مالی، پوشش های اتکایی و مدیریت حرفه ای
  • توجیه کامل مشتریان نسبت به شرایط پوشش بیمه و محدودیت های دریافت خسارت